ما می‌خواهیم برترین برند باشیم!

اگر شما برترین باشید، منافعش برای من چیه؟

وقتی از صاحبین کسب و کار می‌پرسیم که چشم‌انداز شما برای کسب‌و‌کارتون چیه، معمولا با این پاسخ مواجه می‌شیم؛ “ما دوست داریم که بزرگ‌ترین، برترین و بهترین برند در حوزه کاریمان باشیم!”

اما آیا رسالت ما بزرگ‌ترین بودنه؟ آیا فقط قراره که ما معروف‌ترین بشیم؟ پس چی گیر مخاطب میاد؟

چشم انداز ما باید سمت جامعه باشه، چه در برند‌های تجاری، چه در برند‌های شخصی.

ما در پرسونال برندینگ همیشه به دنبال این هستیم که منافع مخاطبمون رو پیش از منافع شخصی خودمون ببینیم. اگر ما به مخاطبمون کمکی نکنیم و اطلاعاتی رو در اختیارش نذاریم، دلیلی برای دوست داشته شدن ارائه نکردیم! اگر قراره که روی برند شخصی خودمون کار کنیم، هدف ما نباید تنها معروف شدن باشه، بلکه باید بتونیم منافعی برای جامعه هدفمون تامین کنیم.

شاید شما هم افراد زیادی رو بشناسید که در یک برهه زمانی بسیار معروف شدن و عموما افراد ازشون به عنوان “پرسونال برند” یاد می‌کنن. اما آیا با گذر زمان، هنوز هم در یاد و خاطر ما هستند؟ این افراد معمولا نفعی برای جامعه هدفشون نداشتن و مدام به فکر معروف شدن و منافع مالی بودن. در مقابل، افراد زیادی رو در جامعه می‌شناسیم که فقط به خاطر منافعی که برای جامعه ایجاد کردن معروف شدن. مثل آقای الکساندر فلمینگ، کاشف پنی سیلین که حتی بعد از مرگش هم جزو صد فرد موثر در تاریخ پزشکی دنیا بود.

پس پرسونال برند کیه؟

منشاء اثر باشید! وقتی از پرسونال برندینگ صحبت می‌کنیم، به افرادی اشاره می‌کنیم که برای جامعه نفعی ایجاد کردن. یا حتی در حوزه تخصصی خودشون طرحی نو در انداختن! چشم انداز شما باید به سمت جامعه باشد. برای رشد و ایجاد ارزش افزوده تلاش کنید. مطمئن باشید که اگر در این مسیر قدمی بردارید، منافع مالی هم به سوی شما خواهند آمد.

دوره‌های مرتبط
در حال برگزاری
دوره برندسازی شخصی
تکمیل شده
دوره برندسازی تجاری

دوره برندسازی تجاری

۳۵
۰
۵۰
۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید