راز موفقیت فری کثیف!

راز موفقیت فری کثیف!

در زمانی که همه ساندویچی‌ها ، ساندویچ کم حجم و بدون نوآوری عرضه می کردن ، فریدون ، ساندویچ های حجیم ارائه کرد. این نوآوری در اون زمان و با توجه به اینکه رقابت آنچنانی هم در حوزه غذا نبود، برای یک جهش بزرگ کافی بود و باعث شد ترافیک مشتری بالا بره و بعد، این افزایش ترافیک ، مغازه رو به پاتوق جوونا تبدیل کرد. از اونجایی که کمتر به بهداشت توجه میشد و بیشتر ، تمرکز روی پاسخ به تقاضای فزاینده مشتری بود، به همین خاطر مردم ، روش اسم گذاشتن و این موضوع تبدیل به یک اتفاق جذاب در حوزه روابط عمومی شد و مصداق این جمله معروف
.Bad PR is good PR
این موضوع به افزایش آگاهی از برند کمک کرد و مردم کنجکاو از سراسر تهران به سمت این ساندویچی سرازیر شدن.
نتیجه اینکه موفقیت این ساندویچی هیچ ربطی به موضوع برندسازی، انسجام در عملیات، برندشخصی مالک و … نداشت. سالها هیچ احترامی به مشتری گذاشته نمیشد و حتی مدتها کارت خوان نداشت و شما باید پول نقد میدادی تا بهت ساندویچ بدن. اون چیزی باعث شد بلیط فریدون ببره، فقط تغییر زمین بازی و نوآوری بود.
برگ برنده، استراتژی اقیانوس آبی بود .
پیشنهاد میکنم کتاب اقیانوس آبی رو بخونید .
در این روش ، شرکت ها سعی می کنند به جای رقابت با رقبای مستقیم خود ، با ارائه محصولات و خدمات جدید و منحصر به فرد ، بازار جدیدی را به دست بیارن . استراتژی اقیانوس آبی در واقع بر خلاف استراتژی رقابتی ( استراتژی قرمز ) عمل می‌کنه . در استراتژی رقابتی ، شرکت ها سعی می کنن با قیمت پایین تر و کیفیت بالاتر از رقبای خود ، بازار را به دست آورند .
استراتژی اقیانوس آبی به شرکت ها این امکان را می دهد تا با ارائه محصولات و خدمات جدید و منحصر به فرد، بازار جدیدی را به دست آورده و به رشد سریع تری دست پیدا کنن . برای این کار ، شرکت ها باید بخش‌های مختلف صنعت رو با هم ترکیب کنن و محصولات و خدماتی را ارائه بدن که قبلا در بازار وجود نداشته .
برای استفاده از استراتژی اقیانوس آبی ، شرکت ها باید به دنبال شناسایی فرصت های جدید و نیازهای مشتریان باشن. همچنین باید به دنبال ترکیب موفقیت آمیز بخش های مختلف صنعت باشن و محصولات و خدماتی رو ارائه بدن که قبلا در بازار وجود نداشته . در این روش ، شرکت ها باید به دنبال ایجاد یک برند قوی و منحصر به فرد باشن تا بتونن بازار جدید خود را به دست بیارن .

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید