تبلیغات، می‌تونه به برند شما آسیب بزنه!

تبلیغات، می‌تونه به برند شما آسیب بزنه!

قطعا یکی از مهمترین ابزارها برای خلق و نگهداشت یک برند، تبلیغاته اما تبلیغات مثل یه تیغ دو لبه است. هم می‌تونه به افزایش ارزش ویژه برندمون کمک کنه هم می‌تونه بهش آسیب بزنه!
اگه در راستای استراتژی برند تبلیغ کنیم و تصویری منسجم و یکپارچه ازش به مارکت ارایه کنیم، ارزش ویژه برند به صورت نمایی رشد می‌کنه اما اگه بصورت مقطعی و بی برنامه و بدون استراتژی، تبلیغ کنیم، شاید در کوتاه مدت فروش خوبی هم ایجاد کنیم اما در بلند مدت به برند آسیب می‌زنیم.
برای درک بهتر این موضوع به این سئوال پاسخ بدین:
آیا با یه آدم باری به هر جهت و با شخصیتی متزلزل رفاقت میکنید؟ تبلیغات بدون استراتژی همچین تصویری، از ما به مارکت نشون میده. تمام تلاش ما در برندسازی معطوف به خلق و نگهداشت یک شخصیت پایدار، با ثبات، جذاب، قابل پیش بینی و دوست داشتنی برای مخاطب هدفه.
برندی که استراتژی نداره و صرفا تبلیغ میکنه تا فروش رو افزایش بده در نهایت یه شخصیت بلاتکلیف و بی ثبات از خودش ارایه می‌کنه چون یه نخ تسبیح بین فعالیت‌هاش نیست و انسجام نداره.
شخصیتی پر سر و صدا اما غیر قابل اتکا. این مسئله خودش رو در زمان رقابت ضعیف، نشون نمیده. چون شما به هر نحوی تبلیغ کنید، روی فروش اثر میذاره اما در بلند مدت و در زمانی که رقابت تشدید بشه، خودشو حسابی نشون میده.
ممکنه این سئوال برامون پیش بیاد که نگهداشت و ارتقای ارزش ویژه برند چه منافعی برای سازمان ما داره؟
جواب ساده است ؛ دریافت بهایی بالاتر از ارزش واقعی کالا و حفظ سهم بازار به واسطه وفاداری مشتریان در شرایط رقابتی. چون مشتریان ما به دلایلی فراتر از خود محصول یا خدمت از ما خربد می ‌کنند.
برای اینکه این موضوع براتون شفاف بشه، پیشنهاد میکنم وبینار رایگان در بیو رو ببینید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید